KIRSAL MAHALLELERDE DE İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR
Tepebaşı Belediyesi Veteriner
İşleri Müdürlüğü ekipleri, yaz aylarında artış gösteren sivrisinek ve diğer
uçkun zararlılarla mücadele kapsamında kent merkezi ile kırsal mahallelerde
ilaçlama çalışmalarını sürdürüyor. Halk sağlığını korumaya yönelik
gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında, özellikle sivrisineklerin üreme
alanlarına yönelik larvasit uygulamalarına ağırlık veriliyor.
Ekipler tarafından
yürütülen çalışmalar çerçevesinde, sinek oluşumunun yoğun olarak görüldüğü ve
üreme alanı oluşturabilecek noktalar düzenli olarak kontrol edilerek
ilaçlanıyor. Bu kapsamda son olarak Keskin Mahallesi’nde çalışma
gerçekleştirildi. Mahallede bulunan gübrelikler, boş araziler ve sinek
popülasyonunun artmasına neden olabilecek alanlar ekipler tarafından
ilaçlanarak zararlıların çoğalmasının önüne geçilmesi hedeflendi.
Tepebaşı Belediyesi
yetkilileri, ilaçlama çalışmalarının belirlenen program dahilinde
sürdürüldüğünü belirterek, kırsal mahallelerde gerçekleştirilen larvasit
uygulamalarının özellikle sivrisineklerin larva döneminde kontrol altına
alınmasına katkı sağladığını ifade etti. Yetkililer ayrıca, hem kent merkezinde
hem de kırsal mahallelerde yürütülen ilaçlama çalışmalarının mevsim koşulları
ve saha ihtiyaçları doğrultusunda devam edeceğini kaydetti.
Çevre ve insan sağlığı
gözetilerek yürütülen çalışmalarla birlikte, yaz döneminde vatandaşların yaşam
kalitesinin artırılması ve zararlı popülasyonunun kontrol altında tutulması
amaçlanıyor. Tepebaşı Belediyesi ekipleri, belirlenen takvim çerçevesinde kent
genelindeki ilaçlama faaliyetlerini sürdürmeye devam edecek.